Verdens Orienteringsdag 2024

Postet av Svein Roar Jonsmyr den 3. Jun 2024

En liten hilsen fra Steinar!

Verdens orienteringsdag har igjen vært arrangert. På Birkeland skole deltok det 210 elever fra 5-7 klasse. Fra Valstrand skole var det 10. klasse som var med, og her var det med 63 ungdommer.

Løpene gikk over 5-dager, og uten sammenligning for øvrig, så kan vi jo kalle det for  Birkeland  5- dagers.

Elevene var gjennom to løyper på skolegårdskartet  Dette ble laget av ungdommene i o-grupppa for et par år siden. Det var veldig flott å ha dette kartet til skoleorienteringen. For mange elever er dette første møte med orienteringssporten, og da er det bra å være i et område de er kjent i fra før.

VI hadde et utmerket samarbeid med skolen. Geir Gundersen på Birkeland skole og Arne Fedeler la alt til rette slik at løpet ble vellykket for elevene. Arne laget til og med logoen som dere ser på oversiden av denne artikkelen.

…. og o-gruppa var velkommen tilbake på skolene neste år.